Deze site vereist Javascript om goed te kunnen functioneren. Gelieve Javascript toe te staan in uw browseropties.

25 jaar bisbeurs getuigt van vertrouwen bouwsector

Bois et HabitatArtexis viert in 2013 zijn 25 jaar ervaring in de bouwbeurssector. Bouw- en immosalon bis is de oudste beurs, de fundering, voor de verdere ontwikkeling van de bouwbeursportefeuille.

Belgen hebben sinds mensenheugenis een baksteen in de maag en dit feit ontging Eric Everard, eigenaar van Artexis en Manager de l’Année 2012, niet. Met strategisch oog speelt hij hierop in met andere sterke merken als Bois&Habitat, bouw&reno, Energie&Habitat, Hout&HabitatRealty en nieuwkomers Tips&Tricks en Wood2Build.

U kent nog niet alle bovengenoemde beurzen? Dit introfilmpje geeft u een sfeervol overzicht!

Cijfers getuigen

De bezoekerscijfers van publieks- en vakbeurzen bevestigen namelijk de blijvende interesse in het (ver)bouwen van privé en particuliere woningen en van vastgoedprofessionals in o.a. stadsontwikkeling.
Een aantal cijfervoorbeelden: bis startte in ’89 met 52.000 bezoekers en telt vandaag 80.000 (ver)bouwlustigen. Realty, de vakbeurs voor vastgoedprofessionals groeide het laatste jaar van 5.300 naar 6.300 deelnemers en in Wallonië bevestigt o.a. Energie&Habitat deze trend met een stijging van 11.800 naar 13.350 bezoekers.

Exposanten (zoals aannemers, woningbouwbedrijven, projectontwikkelaars…) en hun innovatiedrang zijn van groot belang voor de kwaliteit van een beurs. Dat ze overtuigd zijn van de beurs als verkoopsmedium, tonen de stabiele exposantencijfers. bis kent bijvoorbeeld van 2010 tem. 2012 zelfs een stijging van 12% en Realty van 7%.

Vertrouwen in de toekomst

Artexis en zijn trouwe partners blijven met nieuwe beurzen als Tips&Tricks en Wood2Build verder investeren in deze sector, een teken van vertrouwen in de markt en in de toekomst.

Dirk Van Roy, CEO Artexis Belgium, licht toe: “Artexis staat voor ‘ultimate meeting & market places’. Samen met partners streven we ernaar om onze organisatoren, exposanten en bezoekers de beste beleving te bieden. Wij kijken met een positieve ingesteldheid naar de (bouw)markt en zien dat deze levendig blijft, maar zich richt op andere vlakken zoals duurzaam verbouwen in steden, de vergrijzing en alternatieve energie.”

Uw contactpersoon

Tine Coopman, Marketing & Communication Coordinator - tine.coopman@artexis.com




Met het voortzetten van uw bezoek aan de website, accepteert u het gebruik van cookies om op maat gemaakte aanbiedingen en diensten aan te bieden. Lees meer