Deze site vereist Javascript om goed te kunnen functioneren. Gelieve Javascript toe te staan in uw browseropties.

Artexis Group zet groeistrategie voort en versterkt managementteam

Energie_HabitatArtexis Group, specialist in de organisatie van beurzen en het beheer van beurshallen, zet dit jaar zowel in België als in het buitenland zijn groeistrategie voort. Dit zowel door het lanceren en overnemen van nieuwe beurzen als door de recente toevoeging van het management van het Congrescentrum in Bergen aan haar portefeuille. In 2013 realiseerde de groep een omzet van 94 miljoen euro (+17 %) en een EBITDA van 12 miljoen euro (+39 %).

Op groepsniveau wordt het team versterkt met een nieuwe Group CFO, Marc Hellemans, op dit ogenblik CFO van Cofinimmo, een onderneming actief in de vastgoedsector en genoteerd op de Beurs van Brussel. Verder wordt Anne Lafère aangesteld als Group COO. Zij is al 15 jaar lang partner van Artexis en is de voormalige verantwoordelijke van de Artexis-beurzen in België.

2014 klinkt alvast veelbelovend. De drie filialen – Artexis Belgium, Artexis Nordic en easyFairs – zullen nauwer samenwerken om een sterkere groep te creëren die in staat is om verschillende evenementen-formules te ontwikkelen. Bekwaam om zowel voor particulieren als professionals klassieke beursconcepten te organiseren zoals bijvoorbeeld easyFairs (low-cost beurzen), maar ook conferenties, congressen en ‘matchmaking business events’.

Wat de Benelux betreft, zullen de filialen Artexis Belgium en easyFairs Benelux dan ook fusioneren en onder de leiding komen van huidig CEO van Artexis Belgium, Dirk Van Roy.

De groep is bovendien vastberaden om nieuwe markten te veroveren in de opkomende landen door nieuwe acquisities en door bestaande merken te introduceren in Azië, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika. Een recent voorbeeld is de beurs Stocexpo, een vakbeurs rond opslag van vloeibare producten die oorspronkelijk in Rotterdam werd georganiseerd, maar die intussen ook het daglicht zag in Singapore en Calgary. “In landen als België en Zweden zijn we marktleider en in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Engeland en Spanje zijn we vooral ‘challenger’. We willen ons profileren als een wereldwijde sleutelfiguur in welbepaalde nichemarkten”, zegt Eric Everard, CEO van Artexis Group.

Uw contactpersoon

Tine Coopman, Marketing & Communication Coordinator - tine.coopman@artexis.com




Met het voortzetten van uw bezoek aan de website, accepteert u het gebruik van cookies om op maat gemaakte aanbiedingen en diensten aan te bieden. Lees meer